Ett ökat självförtroende kostar ca 2000 kronor

Så var julen överstökad och så sitter man där med sin lilla kalaskula efter alla läckerheter som julen bjudit på.

För min del brukar det ofta innebära en känsla av tacksamhet, nöjsamhet- men också att självförtroendet som hoppar ner ett pinnhål.... Korkat måhända, men jag gillar att se bra ut! 

Man kan säga vad man vill, men jag tror på att det man ger kommer tillbaks och något måste jag ha gjort bra för att få uppleva det som jag gjorde i eftermiddags!

Olyckligtvis hade några vänner till mina kusiner blivit sjuka, vilket medförde att de var ett par man korta på en fotosession där de skulle bli bjudna på styling av make-up och hår. Jag blev tillfrågad och hoppade genast på det, finns inget som boostar ett självförtroende som lite styling!

 

 

Sagt och gjort, iväg for vi med en sikt som inte var den bästa (spolarvätskan fungerade inte) och med andan i halsen rusade vi in i salongen. Efter ca en halvtimmas piffande och poffande var det dags för kameran. Vi hade själva tagit med oss tre olika klädbyten för att experimientera med. Lite nervös entrade jag rummet där en ung fotograf väntade. Där möttes jag av en kille som verkade yngre än mig, men vi bröt snabbt isen och så började arbetet inför kameran.

Det var det roligaste jag gjort på jag vet inte hur länge!!!!

Vrida hit, dit, axel, blick..... och vilket resultat sedan! Bilderna blev helt fantastiska och jag kunde se migsjälv ur andras ögon, vilket inte är helt onyttigt. Det togs ca 60 bilder, men med priserna (som ju är lite saftiga) kan man inte ta med sig alla hem.

 

 

Jag hade från början tänkt köpa 10 bilder.....men....efter lite pysslande och ångest över vilka som var bäst hade jag fortfarande över 30 bilder. Jag insåg då att det var bara att köra på 20. Glad i hågen lämnade jag studion med en cd-skiva i fickan och 2200 kronor lättare plånbok, men det kan ett självförtoende få lov att kosta.


Kommentarer
Postat av: anne

Jag blev fotad för en tidningsintervju, hon tog flera hundra bilder! Jag fick bara se de i tidningen, men det var häftigt att se sig själv i ett sådant sammanhang. Om bilden var på dig, så var den kanonbra!

2009-01-11 @ 20:49:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: spanska filosofen

Ja visst är det jag på bilden!

Mina tidigare erfarenheter från TV och tidningar har dock inneburit att de helst gärna vill ta ett kort av en i någon prekär situation, så att för en gångs skull kunna välja vilka foton man vill ha var ytterst trevligt =)Kanske borde ladda uppe en bild för att visa skillnden..... Hoppas du var nöjd med bilderna i tidningen!

2009-01-14 @ 20:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0