Nyårsdagen.......

När jag kom hem sent igår kväll var mitt vatten avstängt, lite knepigt att bara stänga av det utan förvarning.... Nåväl, jag är ju i ett annat land så tänkte det var bäst att vänta tills morgonen. 

Eftersom jag postade iväg min delexamen kl 5 imorse så vaknade jag ganska sent, fick springa iväg till mina lektioner på eftermiddagen. Väl tillbaka provade jag en gång till, inget vatten. Iväg till butiken för att köpa en tio liter för att kunna laga mat och tvätta av mig lite. När jag kommer tillbaks knackar jag på dörren där presidenten av hyresföreningen bor.

 

"Ursäkta,men vet ni något om situationen med vattnet ?" frågar jag.

"Vilken situation?"får jag till svar.

"Jag har inte haft ngt vatten på nästan 24 timmar. Har ni vatten?"

"Jajamen", svarar frun i dörren. 

 

Okej, så jag är den enda utan vatten. Damen tipsar mig om att ringa min hyresvärd, för denne har tydligen ett rykte om sig att inte betala sina räkningar i tid.  Typiskt! Det hade just varit fint om dom har stängt av det, för när jag tänker efter  har jag inte  sett röken av en vattenräkning.... 

Upp till lägenhet, ringer ett nummer som jag antar är till hyresvärden. Denne säger att de kommer imorgon e.m för att kolla.  Bra! Ringer också tjejen som är min kontaktperson angående lägenheten för att berätta om situationen och klargöra lite andra frågor, då frågar hon mig om jag har kollat så att vattnet inte är avstängt. Svensk som har jag ju tänkt att vattnet går bara att stänga av i ngt skåp nere i någon källare.... Men nej, huvudkranen till varje lägenhet sitter utanför dörren i ett skåp som är upplåst. 

 Ut genom dörren, ser snabbt att något är vridit åt fel håll och vrider tillbaka - voila!! Vatten flödar ur alla kranar!!  Med ens klickar - det festen hos grannarna igår.... Någon lustigt hade väl bestämt sig för att jävlas, och när denne någon blev  jag....Ja, fjädern blev faktiskt till en höna!

 

 

PS. Antalet människor som firade nyår med mig igår på torget visade sig vara 40 000!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0