Jag gillar inte ketchup

Efter en välbehövlig lugn jul hemma med familijen så var man då äntligen (?) tillbaks i det kära Spanien. Jag har lyckats att slå på mitt antistress-läge vilket resulterar i att även om det så skulle brinna i fötterna så går inte pulsen upp för det. Min enda fråga är om det går att behålla under den återstående tiden av 2009? Knappast troligt......

Men vadan denna rubrik kan man ju fråga sig? Jo! När jag sitter där hemma på julafton och öppnar alla klappar, så får jag se ett  avlångt paket. Ungefär som de man brukar få en vinkaraff i. Nyfiket ser jag att det är från min bror och börjar ivrigt riva av papret som flyger åt alla håll. En kartong, tung. Ok, av med med de sista tejpbitarna som skiljer mig från objektet där inuti. Till min förvågning drar jag upp vad som kan liknas vid en porslinsbehållare med en pump. Till tvål? blir min första tanke. Men sedan ser jag texten på sidan och brister ut i skratt som inte går att hejda.

Min bror har levt med mig i åtminstonde 15 år, men likt förbannat har han gått och köpt en behållare till ketchup! Jag hatar ketchup! Medans skrattet bubblar upp i mig ser jag att ljus går upp i min brors huvud också - han kommer ihåg och hans kinder börjar ta en röd färg. Lite moloket ser han på mig och säger " Det är för du inte ska glömma svenskan".

Nu sitter jag här i Spanien, med ett brett leende och med en behållare för ketchup som troligen kommer att få fylla någongs slags funktion i framtiden!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha!! stackars Christian! du kan ju ha Oliv olja eller något i den istället! ;)

2009-01-14 @ 11:26:54
URL: http://laphroaig.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0