När man glömmer bort vad som verkligen är viktigt....

Vi gör det alla; prioriterar fel saker, låter bli att säga saker rädda för vad andra ska tycka. Låter bli att sträcka ut handen för att nudda vid någons axel, av rädsla för att handen ska ruskas av.

Sometimes you need to get your priorities right.....

Det är när vi är som mest omringade av mörker som vi vill känna oss levande.

Hur gör man? Jag skriver, skriver och skriver.  Filosofier, tankar - ibland bara ett ord. Någon gång ser jag på en film och blir inspirerad av karaktärerna, jag gråter och skrattar med dem. Men mest av allt försöker jag hålla kvar känslan av att älska livet och se de personerna som är med mig i det. Inte främmande för det som gått mig förlorat, ,utan förståelse för att saker och ting har sin tid och plats. Det brukar hålla ett tag, innan jag faller tillbaks till vardagens orättvisor och frågor som "Varför just jag?" kommer tillbaka.  Enda fram tills nästa tillfälle, då världen verkligen är mörk och det som verkligen är viktigt lyser åter igen upp min tillvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0