COPS irl ?

Många gånger har jag sett vilda polisjakter med bilar på TV, men igår blev jag ögonvittne till en manöver som jag aldrig sett maken till!  Jag har försökt att skissa ner detta för att ge en så tydlig bild som möjligt..... 

 

En polisbil med sirener på ryker förbi oss på yttersidan. Längre fram är det rött ljus och flera bilar står och väntar. I ett försök att ta sig fram snabbare kör polisbilen över til vänster sida (mot mötande trafik), när de inser att det är en buss som de håller på att köra in i, gör bilen tvärt en handbromsvänding över en centrigfug för övegångsstället. Detta gör att de hamnar framför alla bilar som väntar vid rödljuset, och fortsätter sedan i ilfart framåt.

 

Kanske inte den mest trafiksäkra sättet att ta sig framåt, men det lämnade mig så väl chockad som imponerad!


Kommentarer
Postat av: Mr X

Hade polisen ridhjälm när han körde ?

2009-01-16 @ 21:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0